Dincolo de semnificatia istorica a momentului din 6 mai, cand Charles al III-lea va fi incoronat rege, in plan economic se anunta castiguri mari pentru hoteluri, restaurante, magazine de suveniruri si nu numai.
Absolut orice are legatura cu incoronarea si cu regele Charles se vinde ca painea calda, de la cani de ceai, pana la prajituri, ceainice, tricouri, brelocuri, ceasuri, palarii si lista e lunga si poate continua. Incasarile sunt uriase, mai ales ca sunt asteptati turisti straini intr-un numar extrem de mare. In hotelurile din Londra nu mai e nicio camera libera, restaurantele si-au adaptat meniurile si au inclus feluri culinare preferate de regele Charles, de exemplu prajitura cu prune.
Toate aceasta frenezie a cumparaturilor si a turismului e binevenita, dupa anii pandemici cand firmele din regat, la fel ca marea majoritate a firmelor din intreaga lume, au avut de suferit din cauza carantinei si a restrictiilor.
De asemenea, firmele de transport au de castigat. La Londra se organizeaza tururi turistice cu opriri in toate locurile care pe 6 mai vor fi incarcate de istorie: abatia Westminster, palatul Buckingham, precum si alte zone din metropola britanica.
Sotia lui Charles, Camilla, va fi si ea incoronata in cadrul aceleeasi ceremonii.
Elemente de modernitate in ceremonia de incoronare
Incoronarea regelui Charles al III-lea va relua numeroase traditii care dateaza din secolul al X-lea. Daca anumite elemente sunt imuabile, noul suveran nu si-a ascuns, insa, dorinta de modernitate. Astfel, vor fi mai putini invitati la Westminster Abbey, doar 2000, in loc de 8000, cati invitati au fost la incoronarea reginei Elisabeta a II-a. Durata ceremoniei e redusa la putin peste o ora, comparativ cu aproape trei ore in 1953.
Camilla va fi incoronata cu o coroana realizata pentru regina Mary de Teck, strabunica lui Charles, în 1911. Este prima regina consoarta din ultimele trei secole care va purta o coroana modificata si nu una noua.
Monica