In paralel cu modelele R5, R4 si Twingo electric, Renault lanseaza noul Clio. Mult mai important decat un Captur sau un Mégane, si la jumatatea drumului intre un city car si un sedan compact, modelul revine in a sasea generatie la Salonul Auto de la München din 2025.
Toamna anului 2025 in industria auto va fi marcata in principal de salonul auto de la München, Germania, care isi deschide portile pe 9 septembrie. Cu o zi inainte, jurnalistii se vor intalni cu producatorii prezenti pentru a descoperi noutatile acestora. Printre acestea se numara Renault Clio 6. Dupa cea de-a cincea generatie lansata acum sase ani si care, patru ani mai tarziu, a fost desemnata cea mai vanduta masina din Franta in 2023, vine randul modelului Clio 6. Asteptarile sunt mari, avand in vedere situatia in care se afla Renault.
In acest sens, noul Renault Clio 6 apare la cateva luni dupa Renault 5 si Renault 4. Acesta beneficiaza de o perioada mai calma, in care gama electrica a constructorului vizeaza acum anul 2026 pentru lansarea modelului Renault Twingo, fara motor termic. Clio, cu mult inaintea modelelor Captur sau Mégane in ceea ce priveste volumul vanzarilor, nu va putea scapa de rolul de a mentine stabilitatea: consolidarea stabilitatii marcii, oferindu-i un model cu inmatriculari sigure, intr-un moment in care toate riscurile sunt asumate de partea electrica.
Aparitia noului Renault Clio este la fel de importanta pe cat Clio 5 continua sa fie apreciat. Masina utilitara versatila, care s-a „berlinizat” de la a patra la a cincea generatie (si nu, nu vorbim despre Berlin, deoarece masina este produsa in Turcia si Slovenia), a generat rezultate foarte bune in prima jumatate a anului 2025. Astfel, a ocupat primul loc in clasamentul modelelor noi vandute in Franta, cu 56.302 inmatriculari, in crestere cu 16,2% fata de anul precedent, inaintea modelului Peugeot 208 si a celor 39.385 de unitati vandute. Daca Renault ar inlocui Clio V cu un model Clio VI prea scump sau mai putin interesant, marca ar plati un pret foarte mare.
Deci, la ce sa ne asteptam de la noul Renault Clio 6?
Rezumat:
Design: Clio 6, noul Emblème?
Pentru inceput, Renault va incerca sa diferentieze cele doua generatii din punct de vedere stilistic. Trecerea de la a patra la a cincea generatie a conferit masinii un aspect mai elegant, facand-o sa-si piarda aspectul prea dragut, urban, cu faruri voluminoase si forme rotunjite. Designul Clio 5 a devenit astfel mai dinamic, iar aceeasi logica va fi urmata si in cazul Clio 6. Cu siguranta vom regasi elemente ale conceptului Emblème lansat in septembrie 2024 la Paris, in special in partea din spate.
Cu un aspect mai dinamic si minimalist, vom fi departe de ceea ce propune marca in noua sa gama electrica. De altfel, formele rotunjite vor fi prezente si pe viitorul Twingo electric. In final, ne putem astepta ca stilul responsabilului de design Gilles Vidal (care s-a intors intre timp la Stellantis) sa dea nastere unui model la intersectia dintre ceea ce propun Cupra si Lancia.
Un habitaclu influentat de gama electrica
Renault stie ca galina cu oua de aur ramane o masina cu motor termic, dar continua sa investeasca in masinile electrice. Astfel, la nivel de platforma, Clio 6 va beneficia de mostenirea celor mai recente tehnologii integrate in modelele R5 si R4. Cu o arhitectura in evolutie a platformei CMF-B, la fel ca platforma CMF-B EV pentru modelele electrice, ar trebui sa se observe puncte comune in habitaclu. Ne gandim in special la ecranul amplasat in spatele volanului, precum si la sistemul de infotainment montat pe tabloul de bord.
Schimbari la capitolul motorizare
Sa vorbim in sfarsit despre motorizari, care sufera o schimbare majora: disparitia motorului diesel. Dupa ce a fost redusa la un singur motor de 100 CP in momentul restilizarii din 2023, Clio renunta complet la aceasta propunere pentru a face loc unui nou motor hibrid de 160 CP (cu un motor electric inedit). Hibridul nu este o noutate, dar in ultimii ani Clio era disponibil doar cu o putere de pana la 145 CP (care va fi inlocuita de 160 CP). Restul gamei de motorizari se concentra pe un model de baza cu motor pe benzina de 3 cilindri de 65 CP, o versiune mai versatila de 90 CP si o varianta GPL de 100 CP.




