Comisia Europeana a decis sa clasifice noul coronavirus ca fiind un risc de nivel mediu pentru angajati.
Prin urmare, angajatorii din tarile Uniunii Europene pot aplica masuri mai putin drastice de protectie la locul de munca. Daca virusul ar fi fost clasificat ca fiind de risc inalt, angajatorii ar fi trebuit sa ia masuri drastice pentru a-i feri pe salariati.
Decizia are implicatii economice si de sanatate importante, intrucat poate impacta cheltuielile pe care companiile trebuie sa le faca pentru a relua total activitatea, in conditii de siguranta pentru angajati.
Clasificarea Uniunii Europene prevede 4 grade de risc, 4 fiind cel mai mare. In acest moment, COVID-19 este un risc de grad 3.
Masurile luate pana acum
Marea majoritate a companiilor din tarile Uniunii Europene au luat pana acum masuri pentru a reduce cat mai mult riscul infectarii angajatilor, la locul de munca. Printre cele mai frecvente masuri sunt distantarea spatiilor de lucru, acolo unde e posibil, telemunca, venitul la serviciu prin rotatie si la ore decalate, asigurarea de masti medicale si manusi. In plus, angajatorii au echipat sediile cu dispensere cu dezinfectant si, in multe cazuri, au suplimentat serviciile de curatenie, cu firme specializate in dezinfectarea incaperilor. Computerele, telefoanele fixe si alt gen de aparatura trebuie dezinfectate de angajator, iar pe parcursul zilei angajatii ar trebui sa aiba la dispozitie servetele antibacteriene pentru a curata, la cateva ore, aparatele folosite in comun.
Monica