Vodafone trece de la o companie traditionala de telecomunicatii la una de comunicatii, care va oferi oamenilor solutii pentru a comunica atat cu persoane, cat si cu lucruri.
Inca din anul 2017, Vodafone isi mentine interesul pentru digitalizare, precizeaza Murielle Lorilloux, CEO al companiei. Odata cu preluarea retelei de cablu UPC, Vodafone va incepe primele licitatii pentru a trece la tehnologia 5G.
Prin digitalizare, romanii vor putea beneficia de solutii digitale care sa facilizeze comunicarea dintre lucruri. De altfel, Vodafone a creat, impreuna cu Mega Image, primul magazin inteligent din Romania prin care clientii pot avea acces la produsele pe care le doresc prin intermediul solutiilor digitale.
Se asteapta ca si in Romania sa poata fi controlate device-urile din jurul nostru, cu ajutorul telefonului mobil. Astfel, ne vom putea controla masina de spalat rufe, televizorul, sistemul de ventilatie al casei sau centrala termica doar prin simpla folosire a unui telefon mobil.
Trecerea la tehnologia 5G nu va implica costuri mai ridicate, in speranta lui Murielle Lorilloux. Totodata, ea ii sfatuieste pe clientii companiei sa se astepte la o diversificare si mai profunda a aplicatiilor existente astazi, dar si a suportului pe care il primesc.
Potrivit unui studiu intitulat Barometrul digitalizarii, 47% dintre companiile din Romania spun ca digitalizarea a avut o mare influenta asupra afacerii acestora in anul 2018, iar 53% au incredere in succesul transformarii digitale.
Lipsa consumatorilor digitali reprezinta un obstacol in calea digitalizarii in opinia companiilor, insa exista sperante ca acest lucru se va schimba in viitor.