Grupul Ford a luat aceasta decizie din cauza unor probleme cu scaunele, sistemul de directie, franele si bateriile.
Cea mai mare chemare la revizie vizeaza 550.186 de camionete si SUV-uri din SUA, Canada si Mexic pentru ca spatarele scaunelor nu asigura siguranta pasagerilor in caz de accident. Mai exact, lipseste o componenta – al treilea clichet – care mentine rigiditatea spatarelor. E vorba de modelele F-150 2018-2020, F-Series Superduty 2019-2020, Explorer 2018-2020, Expedition 2019-2020 si Lincoln Aviator 2020. Concesionarii Ford vor verifica autovehiculele pe stoc si, daca e cazul, vor instala piesa lipsa.
“Credem ca majoritatea vehiculelor vor trece inspectia tehnica si nu va fi nevoie de reparatii. Daca totusi va fi nevoie de reparatii, dealerul va rezolva problemele, fara niciun fel de cheltuiala din partea clientului” – precizeaza constructorul auto.
Posibila coroziune la sistemul de servodirectie
A doua chemare la revizie a fost cauzata de o problema de posibila coroziune la sistemul de servodirectie la modelele Ford Fusion 2013-2016, Lincoln MKZ 2015-2016, Ford Edge 2015-2016 si Lincoln MKX 2016. Ford precizeaza ca problema afecteaza 98.780 autovehicule din zone din SUA si Canada cu risc de coroziune din cauza ca pe sosele se imprastie sare pentru a combate inghetul si zapada in lunile de iarna. Problema a aparut pentru ca a fost aplicat necorespunzator un strat protector de ceara in carcasa casetei de directie in momentul fabricarii. Coroziunea poate provoca desfacerea suruburilor care fixeaza motorul, iar masina ramane fara servodirectie.
Mai sunt vizate de rechemare 2624 de autovehicule Ford Fiesta 2019 in SUA. In acest caz e vorba de o posibila instalare incorecta a unei piese de la sistemul de franare, iar placutele de frana s-ar putea supraincalzi. Alte 13.564 modele Ford Fiesta 2012-2013 din Canada sunt rechemate pentru o problema la baterie.
Monica