O federație europeană a asociațiilor de consumatori critică site-ul de cumpărături pentru interfața sa înșelătoare.
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC), o federație europeană a asociațiilor de consumatori, a anuntat ca a depus o plângere împotriva site-ului chinezesc de cumpărături Temu. Retailerul e acuzat ca încurajează consumatorii să cheltuiască mai mult prin afișarea de oferte pentru produse la prețuri mai mici decât cele reale. BEUC afirma ca Temu „nu reușește să protejeze consumatorii si incalca Legea serviciilor digitale a Uniunii Europene (UE)”. Această legislație europeană, care a intrat in vigoare în 2020, impune cerințe și obligații piețelor online.
BEUC critică Temu pentru că nu oferă „o trasabilitate suficientă a comercianților care vând pe platforma sa”, ceea ce nu garantează că produsele vândute consumatorilor din UE sunt conforme cu legislația menționată mai sus.
Federația consumatorilor condamnă, de asemenea, utilizarea practicilor de manipulare prin care consumatorii sunt încurajati „să cheltuiască mai mult decât și-ar fi dorit inițial” și complică „procesul de închidere a contului”. De asemenea, BEUC critică lipsa de transparență „în modul în care Temu recomandă produse consumatorilor”.
75 de milioane de utilizatori în Uniunea Europeană
BEUC solicită coordonatorilor de servicii digitale din fiecare stat membru al UE să transfere plângerile în Irlanda, unde se află sediul european al Temu.
Monica