Seful ANPC – despre cat de oneste sunt preturile de Black Friday

In Stiri de afaceri de ultima ora
Black Friday ANPC

Potrivit sefului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Marius Pirvu, este dificil de spus cat de corecte sunt preturile practicate de comercianti cu ocazia Black Friday.

Exista deja inregistrate 40 de plangeri din partea consumatorilor Bucuresti -Ilfov prin care sunt exprimate nemultumiri referitoare la nerespectarea termenelor de livrare, cat si anularea comenzilor si nerestituirea contravalorii produselor in termenul legal, a precizat Pirvu pentru Agerpres.

ANPC se autosesizeaza si in cazul postarilor pe Facebook si ale relatarilor din presa cu privire la nemultumirile clientilor. Intrebat despre onestitatea preturilor in timpul campaniilor de Black Friday, Pirvu a raspuns: “E greu de spus”.

In opinia sa, este important ca practicile comerciantilor sa fie legale si sa respecte drepturile consumatorilor, atat in perioada campaniilor din Vinerea Neagra, cat si pe toata durata anului. De asemenea, ANPC i-a avertizat pe consumatori sa fie atenti, atat prin comunicate de presa, cat si pe Facebook, pentru a evita practicile comerciale incorecte.

Printre recomandarile ANPC in cazul cumparaturilor online se numara verificarea stocurilor existente si a pretului afisat pe site, daca acesta contine sau nu TVA si daca este inclus costul de livrare.

Citeste si aceasta stire:  A avut loc lansarea primului tractor 100% romanesc - TAGRO

De asemenea, consumatorul trebuie sa fie informat cu privire la drepturile sale, printre care se numara timpul de retunare al unui produs comandat pe internet, de 14 zile, fara sa precizeze motivul, situatie in care i se returneaza banii in alte 14 zile.

De Black Friday 2017 s-au inregistrat 63 de reclamatii ale consumatorilor nemultumiti de nerespectarea termenelor de livrare, livrarea altor produse fata de cele comandate, livrarea de produse care nu corespundeau specificatiilor mentionate pe site, nerespectarea termenelor de ramburs sau comportament incorect fata de clienti.

In campania precedenta Black Friday comerciantii au inregistrat vanzari de 200 de milioane de euro, insemnand aproximativ 900 de milioane de lei, aceasta suma reprezentand circa 7 procente din vanzarile realizate pe toata durata anului trecut.

You may also read!

Skoda vine cu un concept nou la Geneva

Skoda tocmai a publicat online o serie de schite cu viitorul concept electric, botezat Vision iV. Prototipul constructorului va

Read More...

Cardi B, prima femeie din istoria premiilor Grammy care obtine un premiu la categoria rap

In timpul premiilor Grammy a avut loc o premiera. In sfarsit ar spune unii. Pe data de 10 februarie

Read More...

Volkswagen ii ofera o a doua tinerete modelului Passat

Berlina germana progreseaza sensibil pe plan tehnologic. Chiar daca este pe deplin concentrata pe oferta de SUV-uri in ultima perioada,

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu

@ 2018 - Toate drepturile rezervate! - News In - Stiri de ultima ora