Marketingul online este o varianta imbunatatita a marketingului traditional, intrucat ofera o gama mult mai mare de strategii si abordari pentru promovarea unei afaceri. Nu mai este pentru nimeni o noutate ca orice firma cu viziune e prezenta si in online, mediul care ii deschide portile catre posibilitati nelimitate de dezvoltare.
Tocmai aceasta miscare a firmelor din offline catre online a dus si la propagarea termenului de marketing online, felul in care concurenta se “joaca” la acest nivel. Pentru multi, mediul online vine insa cu o serie de provocari, insa partea buna este ca lucrurile pot fi usor invatate, un curs marketing online bun va fi suficient sa clarifice, in linii mari, felul in care o afacere poate sa se pozitioneze bine in acest sector.
De ce marketing online?
Potrivit TraininguriSpecializate.ro cresterile vanzarilor online sunt impresionante in ultima perioada, dat fiind ca majoritatea celor care intentioneaza sa cumpere dintr-un magazin fizic vor sa se informeze mai intai pe internet, ajungand sa cumpere in cele din urma de la un magazin online. Spre deosebire de o afacere fizica, ce are deschidere la un numar limitat de posibili clienti, in online clientii pot veni de oriunde.
Important este ca afacerea sa se faca “vazuta”, sa capete un loc cat mai bun in cautari, iar acest lucru este posibil numai prin intermediul marketingului online.
Cateva avantaje ale marketingului online:
- se poate vedea exact numarul de oameni interesati de serviciu/produs care au interactionat cu site-ul;
- erorile se pot corecta imediat;
- exista controlul asupra oamenilor care pot vedea o reclama;
- pot fi abordate numeroase strategii, pana se observa cea la care oamenii reactioneaza mai bine.
Cum se face marketing online?
Exista o varietate destul de mare privind caile de a face marketing online, cele mai utilizate fiind:
- promovarea prin Google Adwords (reclamele care apar in partea superioara la o cautare pe Google, deasupra rezultatelor organice);
- optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO);
- promovarea prin retelele de socializare (social media marketing);
- video marketing;
- marketing prin continut;
- email marketing.
Cum se alege un curs marketing online bun?
Pentru cei care isi doresc sa invete cate ceva din acest domeniu vast, internetul abunda in oferte de cursuri marketing online. Pentru a alege unul care sa merite cu adevarat timpul si banii investiti este nevoie, totusi, de multa precautie. Multi traiesc cu impresia ca marketingul inseamna doar publicitate, insa aceasta este numai o mica parte a domeniului. Marketingul online este o componenta vitala a unei companii si inseamna mai mult de atat.
Astfel, inainte de a se aventura catre un curs de marketing, cei interesati trebuie sa asigure ca acesta bifeaza cat mai multe dintre aspectele de mai jos:
- are o programa diversificata;
- se desfasoara pe o perioada destul de mare de timp, marketingul online este un domeniu destul de vast;
- se adreseaza celor care nu au experienta in domeniu si nici alte notiuni capatate anterior;
- are feedback pozitiv de la fosti cursanti;
- obiectivele cursului sunt foarte clare;
- trainerii sunt deschisi la discutii si oferirea de suport suplimentar, daca este necesar.
Marketingul online este un domeniu vast si plin de provocari, dar si de oportunitati. Este un domeniu vital pentru afacerile care vor sa supravietuiasca si sa creasca in mediul online.