Departamentul pentru Transport de la Londra a subliniat că acest sistem de limitare a vitezei se va aplica şi în Marea Britanie, chiar dacă Regatul Unit va ieşi din Uniunea Europeană.
Potrivit presei britanice, susţinătorii iniţiativei de limitare a vitezei maşinilor din construcţie au salutat votul Uniunii Europene şi spun că această măsură va salva mii de vieţi.
De asemenea, organizaţia caritabilă pentru siguranţa rutieră Brake a numit această măsură drept una de referinţă.
Măsurile de siguranţă aprobate de către Comisia Europeană includ asistenţa inteligentă a vitezei (ISA), frînarea avansată de urgenţă şi tehnologia de menţinere a culoarului de circulaţie.
Uniunea Europeană susţine că planul va ajuta la evitarea a 140.000 de răniri grave până în 2038 şi îşi propune în cele din urmă să reducă până la zero decesele pe drumurile europene până în anul 2050.
Comisarul european Elzbieta Bienkowska a declarat: “În fiecare an, 25.000 de oameni îşi pierd viaţa pe drumurile noastre. Marea majoritate a acestor accidente sunt provocate de eroarea umană. Prin noile măsuri de siguranţă care vor deveni obligatorii, vom putea avea un astfel de impact la fel ca atunci când au fost introduse centurile de siguranţă”.
Potrivit sistemului ISA, maşinile pot recepţiona informaţia prin GPS şi o hartă digitală, şi pot afla care este limita de viteză. Aceste informaţii pot fi combinate cu cele de la o cameră video capabilă să recunoască semnele de circulaţie.
Totuşi, şoferul poate trece peste măsurile de siguranţă automate, însă numai pentru o perioadă scurtă de timp. Dacă o maşină intră în depăşirea unui camion pe autostradă şi intră într-o zonă de reducere a vitezei, şoferul poate accelera pentru a duce la capăt manevra de depăşire.
Este prevăzut, de asemenea, instalarea la bordul autoturismelor un buton de pornire – oprire a sistemului.
Există deja automobile echipate cu sistemul ISA, automobile produse de Ford, Mercedes-Benz, Peugeot-Citroen, Renault şi Volvo.