Ministerul Educatiei a convocat, in regim de videoconferinta, toti inspectorii generali si contabilii-șefi, pentru a analiza situația platii burselor elevilor la nivelul intregii tari.
De asemenea, ministerul Educatiei a luat legatura cu ministerul Finantelor pentru a clarifica situatia. Potrivit datelor puse la dispozitie de Ministerul Finantelor, banii necesari platii burselor au fost alocati din sumele defalcate de TVA si au fost virati in conturile trezoreriilor locale, fiind pusi la dispozitia unitatilor administrativ-teritoriale, pentru retragerea sumelor necesare, in baza unei cereri. Legea prevede ca „bursele se asigura din bugetele locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale de care apartin unitatile de invatamant preuniversitar si din sume defalcate din taxa pe valoare adaugata, aprobate anual prin legea bugetului de stat cu aceasta destinatie”.
Cauza intarzierilor: numarul mare de dosare
Ministerul Educatiei recunoaste ca exista, in momentul de fata, intarzieri legate de plata burselor cauzate fie de volumul foarte mare de dosare inscrise pentru verificarea eligibilitatii, fie de data organizarii sedintelor pentru buget ale consiliilor locale. Pentru a avea o situație clara la nivel de scoli, fiecare inspectorat scolar va organiza videoconferinte cu directorii de școli.
Ministerul Finantelor a pus la dispozitie sumele pentru plata burselor in conturile trezoreriilor locale, iar unitatile administrativ-teritoriale retrag sumele necesare si le directioneaza catre scoli.
“Ne dorim ca toți elevii să primească bursele cuvenite și să prevenim întârzieri viitoare. Indiferent de fluxul banilor și de dificultățile semnalate de fiecare școală, Ministerul Educației va depune toate eforturile pentru a se asigura că nu mai există probleme legate de plata burselor” – precizeaza ministerul, intr-un comunicat.
Monica