Proiectul de lege privind aprobarea realizarii autostrazii Iasi-Targu Mures, numita Autostrada Unirii, a fost adoptat in Camera Deputatilor, cu 261 de voturi “pentru”, doua “impotriva” si cinci abtineri.
Proiectul pentru construirea acestei autostrazi a fost initiat de parlamentari ai PMP si semnat de reprezentanti ai tuturor formatiunilor politice. Potrivit proiectului, aceasta va incepe la granita Romaniei cu Republica Moldova printr-un nou pod peste raul Prut si se va termina printr-o conexiune cu autostrada A3 Brasov-Bors, in apropiere de orasul Targu-Mures.
Pentru finantarea Autostrazii Unirii se vor folosi bani de la bugetul de stat, din credite externe si din fonduri europene nerambursabile si/sau prin parteneriat public-privat.
Pentru a se realiza acest proiect, este responsabilitatea Ministerului Transporturilor sa demareze procedurile necesare in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a legii.
In opinia deputatului USR de Timis Catalin Drula, “in acest moment, Autostrada Iasi-Targu Mures este cea mai mare investitie rutiera din Master Planul National de Transport. Autostrada A8, Targu-Mures – Iasi – Ungheni, ar urma sa aiba o lungime de circa 320 de kilometri”.
Se estimeaza o investitie in valoare de 8,9 miliarde de euro, astfel incat autostrada Targu Mures – Ditrau de 92 km va costa 2,12 miliarde de euro, autostrada Ditrau – Targu Neamt de 118 kilometri va costa 4,24 miliarde de euro, iar autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni de 101 kilometri va costa 2,52 miliarde euro.
Desi a trecut un an de la initierea proiectului de lege pentru construirea autostrazii, a fost amanat pana acum, insa Catalin Drula le-a transmis si in plen celor din PSD sa inceteze cu amanararile si sabotajul proiectului.
Construirea autostrazii este de mare importanta atat pentru Iasi, cat si pentru intreaga tara si va imbunatati considerabil traficul dintre Moldova si Transilvania, care se realizeaza in prezent pe traseele DN 15B – DN 15 si DN 15- DN 12C – DN13B.