După ani și ani de așteptări ale locuitorilor din cartierul bucureștean Drumul Taberei și după promisiuni peste promisiuni ale miniștrilor și primarilor din ultimii ani, azi a fost inaugurată magistrala de metrou M5 Drumul Taberei, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi depoul Valea Ialomiţei, este finanţată din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007-2013, Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Lucrările la acest proiect de investiţii au început în noiembrie 2011, iar valoarea proiectului, aprobat prin H.G. nr. 374/2019, este de circa 3,2 miliarde lei. Valoarea eligibilă a proiectului este de circa 2,3 miliarde lei, din care contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune (în cuantum de 85% din valoarea eligibilă a proiectului) este de aproximativ 2 miliarde lei, conform Metrorex. Pe 27 ianuarie 2010, Metrorex a publicat anunţul pentru licitaţia “Magistrala 5 – Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. Secţiunea Râul Doamnei – Haşdeu (Opera) – structura de rezistenţă”. Lucrările la structura tunelelor şi staţiilor erau prevăzute să înceapă în prima parte a anului 2011 şi se estima că linia va putea fi pusă în exploatare pentru publicul călător la începutul anului 2015, după dotarea cu echipamente şi achiziţia celor 21 de trenuri necesare. Proiectul Magistrala 5 de metrou are trei secţiuni: Eroilor – Drumul Taberei, Eroilor – Iancului şi, respectiv, Iancului – Pantelimon şi a fost demarat de către directorul general al Metrorex de la acea vreme, Gheorghe Udrişte, artizanul majorităţii planurilor de extindere a metroului din Capitală de după 1989. Reţeaua de metrou din Capitală avea la acea vreme o lungime totală de 67 de kilometri, structurată pe patru magistrale, 49 de staţii şi trei depouri. Linia M5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon urma să realizeze extinderea reţelei de metrou din Sud-Vestul spre Nord-Estul Municipiului Bucureşti şi cu perspectivă de dezvoltare spre cartierul Iancului-Pantelimon şi zona periurbană Pantelimon-Cernica, tronsonul Drumul Taberei-Haşdeu urmând a avea o lungime de aproximativ 8 km şi 11 staţii. Costul total al investiţiei, inclusiv achiziţia de terenuri, era estimat la 829 milioane euro (fără TVA). La 14 martie 2011, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii de arunci, Anca Boagiu, a participat la semnarea contractului de începere a lucrărilor pentru tronsonul de metrou Râul Doamnei-Eroilor, de pe noua magistrală, M5, Drumul Taberei-Pantelimon. Potrivit fişei tehnice a proiectului, tronsonul urma să măsoare 6,22 km, cuprinzând 9 staţii de metrou, iar costurile erau estimate la aproximativ 919 milioane lei. La 22 iunie 2020, ministrul Transporturilor, Lucian Bode susţinea că termenul asumat neforţat de către antreprenori, consultanţi şi beneficiari pentru darea în folosinţă cu călători a metroului din Drumul Taberei – şi anume 30 iunie 2020 – nu poate fi respectat.
Locuitorii din Drumul Taberei au, de azi, metrou. A fost deschisă Magistrala 5
In Stiri de actualitate din Romania Views 1313
You may also read!

Subventie pentru incalzire de 700 euro in Germania
Vești bune pentru românii care locuiesc în Germania! Aceștia ar putea primi subvenție pentru încălzire de 700 euro. Sprijinul
Read More...
Zelenski nu stie unde sunt 100 de miliarde de dolari
Presedintele Volodimir Zelenski dezminte faptul ca Ucraina ar fi primit peste 177 de miliarde de dolari ca ajutor militar
Read More...
Sustinatorii lui Trump, incantati de primele masuri
Nici n-a ajuns bine la Casa Alba, si Donald Trump s-a pus pe treaba: a semnat peste o suta
Read More...