Alegerile presedintelui pun in pericol producatorii de masini.
In mod normal, este un om destul de discret, dar de data aceasta directorul general al Ford, Jim Farley, 63 de ani, a avut cateva lucruri de spus intr-un interviu acordat Bloomberg. Desi nu ni s-a confesat atat de direct, fara indoiala pentru ca nu a vrut sa il jigneasca pe presedintele american, politica comerciala a lui Donald Trump pare sa aiba consecinte devastatoare pentru producator. Sa aruncam o privire.
O politica comerciala dezastruoasa
Vineri, Jim Farley a vorbit despre problemele care au afectat lantul de aprovizionare in urma deciziei sefului statului de a aplica tarife masive de peste 100 % produselor din China. Regimul comunist a ripostat ulterior cu tarife reciproce. In acelasi timp, guvernul a impus, de asemenea, un nou proces complex de autorizare a exporturilor pentru pamanturile rare.
Acesta este un dezastru pentru producatorii de automobile, care sunt extrem de dependenti de materialele din Regatul Mijlociu, in special de pamanturile rare, care sunt esentiale pentru productie. Necesarul lor de pamanturi rare este estimat la 90%, iar acest lucru are un impact asupra unor componente precum stergatoarele de parbriz, centurile de siguranta si difuzoarele, explica The Sun Us.
Confruntat cu aceasta situatie, directorul general al Ford nu bate campii si confirma: “Este o situatie cotidiana. A trebuit sa inchidem uzine. Situatia este precara in acest moment”. In februarie anul trecut, acesta a declarat: “Suntem cel mai mare producator din SUA. Multi oameni nu isi dau seama ca Ford exporta multe masini in afara Statelor Unite. Nu avem o supracapacitate prea mare.
In ultimele saptamani, lucrurile par sa se fi imbunatatit oarecum intre guvernele american si chinez pe plan comercial, chiar daca tarifele sunt inca departe de a fi reduse la nivelurile initiale.
La randul sau, Jim Farley explica faptul ca Ford lucreaza cu Ministerul chinez al Comertului pentru a aproba noile planuri comerciale „unul cate unul”. El conchide: “Educam administratia. Vorbim cu liderii chinezi despre importanta locurilor de munca din Midwest care depind de toate acestea.