China este cea mai mare piata din lume; aici s-au vandut anul trecut 5,67 milioane de vehicule electrice si hibride plug-in.
Chiar daca per ansamblu piata auto a ramas la un nivel redus, din cauza perturbarii productiei si a dificultatilor economice cauzate de restrictiile COVID-19, vanzarile s-au dublat in 2022 – a anuntat Asociatia Constructorilor de Automobile din China – CPCA. Cumparatorii au renuntat la masinile pe benzina si motorina datorita subventiilor acordate de stat. A contat si faptul ca, pe fondul cresterii pretului petrolului, carburantii s-au scumpit.
In ultima luna a anuui trecut, vanzarile de automobile pe piata chineza au urcat cu 2,4 la suta, la 2,19 milioane de unitati. Cumparatorii s-au grabit sa beneficieze de subventiile pentru achizitionarea de vehicule electrice, care erau valabile doar pana la 31 decembrie 2022.
Decizia Chinei de a incheia, dupa mai mult de zece ani programul de subventii pentru achizitionarea de vehicule a fortat producatorii auto, inclusiv Tesla, sa acorde discounturi si mai mari, pentru a mentine ritmul vanzarilor. In Shanghai au avut loc proteste, dupa ce mai multi proprietari de masini Tesla au s-au adunat in fata magazinului, cerand reducerile aplicate la doar cateva zile dupa ce ei si-au cumparat masinile. Oamenii spun ca ar fi trebuit sa fie anuntati sa mai astepte cateva zile pentru a beneficia de discount.
China, cel mai mare vanzator de vehicule electrice din lume
Constructorul auto chinez BYD, unde are actiuni si Warren Buffet, a detronat chiar si Tesla, devenind cel mai mare vanzator de vehicule electrice din lume. BYD a vandut, in 2022, 1,9 masini electrice si hibride plug-in, in timp ce Tesla 1,3 milioane unitati. Majoritatea masinilor BYD au fost vandute in China. Majoritatea vehiculelor electrice BYD costa in China in jur de 30.000 de dolari, incepe de la 38.000.
Monica