Un furnizor britanic de energie a fost obligat să îşi ceară scuze după ce a sugerat clienţilor să îşi strângă în braţe animalele de companie sau să mănânce ghimbir pentru a face economii la încălzire, transmite Bloomberg.
Potrivit Financial Times, săptămâna trecută SSE Energy Services, o divizie a Ovo Group, a trimis clienţilor o listă cu 10 modalităţi simple şi ieftine prin care să poată sta la căldură în timpul iernii fără a umbla la termostat. Printre recomandări se numărau modalităţi de a utiliza mai eficient sistemele de încălzire, de exemplu prin creşterea suprafeţelor izolate, închiderea uşilor la camerele care nu sunt ocupate sau utilizarea unui termostat inteligent dar şi sugestii precum purtarea unui pulover şi a şosetelor de lână, consumul de alimente care stimulează digestia şi încălzesc corpul, curăţarea casei sau un concurs de hula-hoop.
Marţi, compania a informat că a şters aceste recomandări, adăugând că a este conştientă de situaţia dificilă cu care se confruntă mulţi din clienţii săi. “Lucrăm din greu pentru a identifica soluţii cu sens pe măsură ce ne apropiem de o criză energetică şi recunoaştem că recomandările au fost neinspirate. Ne cerem scuze în mod sincer”, a informat Ovo Group într-un comunicat, după ce mai mulţi parlamentari au criticat al doilea mare furnizor de energie din Marea Britanie.
Chiar dacă o parte din recomandările formulate de firma de utilităţi ar putea genera anumite economii la încălzire pentru gospodării, ele nu pot ascunde faptul că facturile la energie pentru milioane de consumatori care în prezent beneficiază de un tarif standard vor creşte începând din luna aprilie a acestui an, cu până la 50% potrivit unor estimări.