Opt tari, intre ele si Romania, au rezerve privind introducerea normelor Euro 7; ele argumenteaza ca raportul cost-beneficii nu e favorabil.
Celelalte tari sunt Franta, Italia, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia. La negocierile de la Bruxelles, atat reprezentantul Romaniei, cat si oficiali din tarile de mai sus, au exprimat obiectii. Asta pentru ca, pentru Euro 7, e nevoie de investitii enorme. Vor cheltui mai mult atat constructorii auto, cat si clientii. Iar beneficiile vor fi mici. De aceea, intr-un document de lucru, cele 8 tari, intre care si Romania, au prezentat un document de lucru. „Ne opunem noilor reguli privind emisiile autoturismelor si vehiculele comerciale usoare” – se arata in documentul de lucru.
Intre 1.000 si 3.000 de euro per masina Euro 7 ?
Euro 7 poate reprezenta un cost aditional de 1.000 de euro, potrivit directorului tehnic de la Renault, Gilles le Borgne. Iar seful Volkswagen, Thomas Schäfer, estimeaza o crestere de 3.000 pana la 5.000 de euro.
De altfel, criticile la adresa Euro 7 sunt foarte multe. Intr-un interviu pentru Le Figaro, Carlos Tavares, CEO la Stellantis, declara inca din 2021 ca fabricarea masinilor cu combustie va fi imposibila si multe locuri de munca se vor pierde, intrucat anumite modele nu vor mai fi produse.
Potrivit Comisiei Europene, standardul Euro 7 va asigura circulatia unor vehicule mai curate pe soselele tarilor membre si, prin urmare, aerul va fi mai curat, iar sanatatatea cetatenilor va avea de castigat. La fel si mediul inconjurator.
Propunerile Comisiei Europene privind impunerea Euro 7 intra in negociere la Parlamentul European. Multi eurodeputati se opun noilor norme si, tinand cont ca anul viitor sunt alegeri europarlamentare si candidatii nu vor sa-si supere electoratul, e posibil ca negocierile sa dureze.
Monica