Carantina din primavara si reticenta cumparatorilor au un impact masiv asupra lantului britanic de magazine de confectii si articole de casa.
E pentru prima data, in istoria sa de 136 de ani, cand acest brand inregistreaza pierderi pe jumatate de an. In semestrul financiar incheiat pe 26 septembrie, pierderile, inainte de plata impozitelor, au fost de 17,4 milioane de lire sterline. Cu un an inainte, profitul fusese de 175,5 milioane lire sterline.
Pierderile cauzate de pandemie – carantina totala in Europa si scaderea apetitului public pentru cumparaturi – nu au fost compensate de sectorul alimentar al Marks & Spencer. Desi in toata perioada izolarii, firma a vandut destul de mult online, pierderile sunt uriase. Iar faptul ca in Anglia e din nou carantina, deci magazine inchise, nu face decat sa agraveze situatia. Produsele alimentare au cunoscut o crestere a vanzarilor, dar prea mica pentru a compensa macar in parte din pierderile masive suferite de celelalte sectoare ale faimoasei companii.
Marks & Spencer a anuntat in vara ca disponibilizeaza 7000 de angajati (ceea ce inseamna o economie de 115 milioane lire sterline anual), din cauza scaderii dramatice a numarului de clienti in magazine. M&S avea probleme si inainte de pandemie. Incerca de ani de zile sa se reinventeze, fara prea mare succes.
Monica