Huawei simte din plin efectul sancțiunilor economice americaneiar acest lucru este demonstrat în raportul companiei chineze pe luna ianuarie. Astfel, potrivit datelor referitoare la cota de piață, Huawei a căzut cu 16% în ianuarie, iar dezastrul se adâncește după ce în primul semestru al anului trecut a avut un declin de 41%, sunt de părere specialiștii.
Potrivit firmei de consultanță Counterpoint Research, declinul companiei chineze de telecomunicații se datorează unei strategii de brand greșită dar și lipsei de componente cheie pentru aparatele sale,după ce administrația de la Casa Albă a impus un embargou economic extrem de dur asupra produselor din China.
Strategie greșită
Chinezii știau că va urma o perioadă dificilă după începutul războiului economic cu Statele Unite, în condițiile în care componentele electronice ale telefoanelor chinezești erau controlate de americani. Dar strategia lor comercială a fost una eronată, sunt de părere analiștii. Huawei a decis să se concentreze pe telefoane din categoria celor scumpe și foarte scumpe, la care au reciclat piese destinate altfel produselor de preț mai accesibil.
Alegerea a lăsat o uriașă gaură în segmentul telefoanelor de clasă medie, segment care a fost ocupat imediat de rivalii chinezi de la Oppo. Așa că, în momentul de față, Oppo este principalul producător de telefoane mobile din China, cu o cotă de piață de 21%, iar pe locul doi sunt cei de la Vivo, cu 20%, în timp ce Huawei se regăsește abia pe poziția a treia.
Interesant e faptul că Oppo și Vivo sunt deținute de aceeași companie, BBK Electronics, care mai are în portofoliu OnePlus și Realme.Așa că BBK Electronic deține practiv 41% din piața din China, dublu aproape față de Huawei.