Cea mai mare companie de produse cosmetice si de infrumusetare din lume, L’Oreal, a anuntat ca din motive de echitate rasiala, etichetele cremelor sale de fata de noapte nu vor mai mentiona cuvintele “albire”, “ten mai deschis” si derivatele lor.
Anuntul vine pe fondul campaniei generale din toate domeniile privind eliminarea oricarui element ce poate fi considerat ofensator de catre persoanele de culoare. “Grupul L’Oreal a decis sa elimine cuvintele alb/albire, ten deschis, de pe toate produsele sale de ingrijire a pielii” – arata grupul francez intr-un comunicat.
L’Oreal nu e prima companie care face asemenea schimbari, pe fondul acuzatiilor de rasism pe care activistii de la Blac Lives Matter le fac la adresa intregii societati, atat in Europa, cat mai ales in Statele Unite. Cunoscuta companie Johnson & Johnson (JNJ) a anuntat si ea ca opreste productia la doua linii de produse de ingrijie a pielii, care includeau cuvintele “ten luminos”.
Adio, Matusa Jemima
Spre stupefactia marii majoritati a americanilor, PepsiCo, firma care detine marca de sirop pentru clatite Aunt Jemima, a anuntat ca va schimba numele produsului si fotografia de pe eticheta, pentru a menaja sensibilitatea afro-americanilor. Aunt Jemima este printre cele mai cunoscute marci din Statele Unite. Din 1926, ambalajul are fotografiei lui Jemima, cea care a realizat siropul, o femeie de culoare, care, gratie acestui sirop, din bucatareasa a ajuns printre primii milionari afro-americani. Chiar urmasii ei au fost nemultumiti de scoaterea matusii Jemima de pe ambalaj.
Monica