Mii de oameni au protestat in fata complexului expozitional din Frankfurt, unde are loc celebrul salon auto. Demonstrantii cer marilor constructori auto sa renunte la motoarele cu combustie si sa produca vehicule mai prietenoase cu mediul.
“Stop SUV”, scria pe pancartele protestatarilor, marea majoritate veniti cu bicicleta. Au fost in jur de 20 de mii de oameni, suparati mai ales pe masinile SUV, pe care le considera poluante si care, spun ei, nu au ce cauta in orase. De altfel, in urma mai multor accidente in care au fost implicate SUV-uri, unii dintre consilierii locali din Frankfurt vorbesc despre interzicerea acestui model in tot orasul. Protestatarii cer marilor constructori auto sa accelereze trecerea la motoarele fara combustie si sa produca masini electrice si cu hidrogen. Curentul ecologist a prins avant si mai mare dupa marele scandal din 2015 – Dieselgate – cand Volkswagen a recunoscut ca a trisat, prin soft ul de la bord, astfel incat masuratorile sa arate un nivel de emisii mai mici la masinile diesel: in total, 11 milioane de vehicule din intreaga lume. “Vrem sa ne recastigam credibilitatea si sa recapatam increderea societatii” – declara, la salonul auto de la Frankfurt, Ralf Brandstätter, seful Volkswagen.
Promisiuni de la “cei trei mari” din Germania
Volkswagen, Daimler (producatorul Mercedes-Benz) si BMW spun ca in 10 ani cam jumatate din masinile lor nu vor mai polua deloc. De altfel, actuala editie a Salonului Auto de la Frankfurt are in prim plan masinile electrice si hibride. Volkswagen promite ca va elimina bariera pretului si ca va face o masina electrica de 30 de mii de euro.
Masinile electrice, mai populare in tarile bogate
Deocamdata, masinile electrice sunt mai populare in tarile in care oamenii au dare de mana, mai exact in statele in care Produsul Intern Brut pe cap de locuitor depaseste 45.000 de euro, cum ar fi Novergia, Suedia si Elvetia.
Marii absenti
Candva considerat unul din cele mai mari saloane auto din lume, editia de anul acesta marcheaza cateva absente notabile. Lipsesc de la Frankfurt marci precum Renault – deci, nici Dacia nu e prezenta la Frankfurt – Alfa Romeo, Aston Marin, Citroen, Fiat, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Rolls-Royce, Toyota si Volvo.