Elle e prima publicatie internationala importanta din lumea modei care pune capat promovarii blanurilor animale in articole si in continutul publicitar.
Unul dintre redactorii-sefi ai publicatiei a precizat ca Elle sustine bunastarea animalelor si plus de asta, publicul si-a schimbat gusturile. “Blana iese din moda, aer un aer invechit, mai ales pentru generatia nascuta dupa anul 2000. Industria modei si a vestimentatiei de lux tinteste exact aceasta categorie,” – a explicat Valeria Bessolo LLopiz, director international Elle.
Conducerea Elle a semnat o carta privind drepturile animalelor, elaborata de organizatia neguvernamentala Humane Society si de grupul de fabricanti din industria modei reuniti sub umbrela Creatives4Change.
In saptamanile urmatoare se vor alatura initiativei si alte publicatii glossy, precum si organizatii din industrie.
Miscarea mondiala tot mai ampla impotriva folosirii blanii de animale in vestimentatie si in alte domenii atrage marele public, mai ales segmentul tanar. In replica, industria blanurilor animale aduce argumentul ca blana sintetica e daunatoare, intrucat e realizata din materiale plastice care distrug mediul. Mantourile din blana artificiala sunt din poliester – material care se biodegradeaza in sute de ani.
De asemenea, British Vogue, InStyle USA, Cosmopolitan UK si Vogue din zona scandinava s-au angajat sa elimine orice fel de articole privind blana animala. Organizatiile care lupta pentru drepturile necuvantatoarelor afirma insa ca trebuie sa faca un pas mai departe si sa refuze orice reclama la blanuri naturale. Deocamdata, numai Elle renunta la acest tip de reclame.
Monica