Brandul suedez a fost acuzat de sexualizarea unor fete minore, dupa o campanie publicitara in Australia. Fotografiile au starnit revolta pe internet.
Campania, lansata in Australia, avea drept protagoniste doua fetite in uniforma scolara, iar textul care insotea fotografia era urmatorul: „Faceti-i sa intoarca mereu capul dupa voi cu vestimentatia scolara H&M”.
„Am retras aceasta reclama. Regretam profund mesajul ofensator si analizam modul in care ne vom face campaniile pe viitor” – a declarat un purtator de cuvant al cunoscutei firme suedeze de imbracaminte.
Decizia a fost luata dupa ce, in sute de mii de mesaje, utilizatorii internet au criticat reclama care sexualizeaza fetitele. „Parintii acestor fetite, in general, prefera sa nu intoarca nimeni capul dupa copilele lor cand merg la scoala, in autobuz sau in clasa” – a scris pe reteaua X, fosta Twitter, Melinda Tankard Reist, scriitoare din Australia care lupta constant impotriva pornografiei. Foarte multi utilizatori internet se intreaba de ce vrea H&M sa alimenteze ideea ca fetitele pre-pubere ar trebui sa atraga atentia asupra corpului lor, mai ales ca si asa societatea zilelor noastre e obsedata de „look”.
H&M nu e singurul brand de moda care are probleme de genul acesta. Mai multe companii, inclusiv unele de lux, cum ar fi Balenciaga, au fost criticate dur de opinia publica dupa ce au folosit copii in reclame, uneori chiar in ipostaze care nu aveau de-a face cu varsta copilariei.
Monica