Primaria Sectorului 4 anunta ca se suplimenteaza sistemul de semnalizare si avertizare rutiera la Pasajul Unirii cu panouri led, semafoare inteligente si porti de presemnalizare cu senzori de masurare a inaltimii.
Specialisti ai Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti si ai Brigazii de Politie Rutiera au intocmit noul plan de masuri suplimentare de semnalizare a inaltimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulatia vehiculelor prin Pasajul Unirii.
Conform acestui document, aprobat de Primaria Municipiului Bucuresti, la cele doua intrari în pasajul rutier vor fi montate noi porti de presemnalizare a inaltimii maxime admise, ce vor fi corelate cu senzori electronici de masurare a înălțimii, camere video si cu panouri informative de tip LED.
Acestea, impreună cu porțile de gabarit cu semafor si cu noua semnalistica la sol (înființare de noi scuaruri și de benzi de circulație cu sisteme rezonatoare), vor creste exponential gradul de siguranta in exploatarea acestui obiectiv de infrastructura rutieră si vor limita posibilitatea producerii unor incidente similare cu cele produse deja de la redeschiderea circulatiei in pasaj si pana in prezent.
Concret, in ceea ce privește sistemele ce vor fi implementate la intrarea in Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poarta de presemnalizare va fi montată chiar in apropierea intersectiei cu bulevardul Mărășești, adica la aproximativ 160 de metri în fața porții de gabarit. Această construcție va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălțimii maxime admise, precum și lanțuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depasire a gabaritului.
Ca noutate, aceasta va avea în componență camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit. In cazul depășirii limitei de înălțime, senzorii vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montata la aproximativ 130 de metri inaintea porții de gabarit. Poarta va purta, pe langă semnele de limitare a înălțimii, panouri electrice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, precum si traseul de urmat pentru a iesi de pe benzile de intrare in pasaj.
Dupa primele două porți mai sus-menționate, va fi montata încă una, cu acelasi rol de atenționare în privința limitării de înălțime, dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații referitoare la depășirea inalțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, montată înainte de intrarea în tunelul rutier.
Noua poartă de gabarit va fi construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălțime mai are de 3,5 metri. Aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripția limitei de înălțime, panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care, în baza informațiilor transmise de senzorii porților de presemnalizare, vor afisa culoarea roșie timp de 10 secunde, la detectarea unei depășiri de gabarit. In acest interval, soferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led sa nu-si continue calatoria si să utilizeze banda dedicată ieșirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă șoferul nu se conformeaza, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit!
Din punct de vedere structural cele doua porți de gabarit aprobate încă din luna septembrie a anului trecut vor rămâne la fel, acesta fiind standardul pentru acest tip de semnalizare rutieră.
Pe același sens de mers, în completarea sistemelor mai sus menționate, la sol vor fi amenajate noi scuaruri de separare a sensurilor de circulație, vor fi trasate benzi rezonatoare și vor fi înființate benzi de circulație speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj.
Cât privește sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piața Universității către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit vor fi montate două porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, similare celor deja descrise, ce vor avea în componență lanțuri, camere video, senzori de măsurare a înălțimii și panouri de informare de tip led. Sistemul electronic de panouri de avertizare și semafoare ce va fi montat în următoarele 60 de zile, va putea fi folosit și în cazul unor posibile situații de urgență apărute în interiorul pasajului (incendii, inundații, accidente etc).
Monica