AAIB, departamentul britanic de Investigare a Accidentelor Aviatice va publica luni, cu 4 zile intarziere fata de data anuntata, un raport intermediar cu privire la cauzele prabusirii avionului Piper Malibu in care se aflau Emiliano Sala si pilotul David Ibbotson.
Pe data de 21 ianuarie, seara, avionul in care se afla cei doi s-a prabusit in Canalul Manecii.
Publicarea acestui raport reprezinta o noua etapa pentru a cunoaste cauzele prabusirii avionului de mici dimensiuni care efectua legatura intre Nantes si Cardiff, noul club la care se transferase Emiliano Sala. Avionul a fost gasit pe fundul Canalului Manecii, in largul insulei anglo-normande Gurnesey, la aproximativ 68 de metri adancime in apa.
Conform specialistilor, partea din fata a avionului a fost sever deteriorata din cauza impactului aparatului cu suprafata apei.
Tentativele de a scoate epava avionului din apa in urma cu 15 zilei au esuat din cauza conditiilor meteo nefavorabile. Insa anchetatorii dispun de clipuri video si de poze care le pot furniza o serie de informatii pretioase pentru a reconstitui scenariul plauzibil al acestei drame. Se pot folosi si de rezultatele autopsiei efectuate asupra corpului neinsufletit al lui Emilano Sala. Conform medicului legist, fotbalistul argentinian nu a murit inecat ci a murit din cauza ranilor suferite la cap si la piept. Constatari care acrediteaza ipoteza unui soc violent.
Raportul definitiv va fi dat publicitatii in noiembrie. Specialistii AAIB nu stiu daca se vor reintoarce sau nu la locul tragediei. Examineaza si analizeaza o cantitate considerabila de dovezi video stranse din acel loc pentru a determina daca este necesar de a se intoarce la locul tragediei pentru alte dovezi. Raportul complet al autoritatilor britanice este asteptat pentru luna noiembrie.