Analistii estimeaza ca, pe baza evolutiilor din 2022, Meta va avea un an greu, cu probleme financiare si juridice.
Meta, candva numita Facebook, e in modul criza, tinand cont ca valoarea sa de piata a scazut dramatic in 2022. Venituri mai mici, chestiuni de reglementare si cheltuieli mari arata ca 2023 nu va fi mai bun pentru Meta.
De cand Facebook a devenit oficial Meta, in octombrie 2021, compania a pierdut mai mult de doua treimi din valoarea sa bursiera. Unele dificultati au fost atribuite schimbarii de nume “Era Meta” a adus putine vesti bune pentru Mark Zuckerberg si pentru actionari. Cu doar o luna inainte de rebranduire, Meta, care controleaza si platformele Instagram si WhatsApp, a atins un nivel record pe burse. Peste doar cateva spatamani, dezvaluirile facute de un fost angajat Facebook au atras un dezastru. Frances Haugen a dat publicitatii mii de documente interne ale companiei, care arata ca profitul a fost prioritar in detrimentul urii, violentei si dezinformarii.
In mijlocul acestui scandal, Facebook a devenit Meta, Zuckerberg incercand sa convinga ca schimbarea e o ilustrare a accentului pus de companie pe asa-numitul “metavers”, o retea ipotetica 3D, bazata pe realitatea virtuala si augumentata.
In 2022, s-au tot strans nori negri. Pretul actiunilor a luat-o la vale si asa s-a mentinut timp de 15 luni. Veniturile Meta si vanzarea de reclame au tot scazut.
Meta a fost, oficial, compania cu cele mai proaste rezultate in indexul S&P 500, in 2022.
Datele trimestriale, publicate in octombrie, arata o scadere a veniturilor cu 4 la suta. Analistii spun ca Meta e tot mai putin relevanta in zona esentiala a publicitatii.
Monica