Banca online britanică Revolut a cerut companiei Meta să le despagubeasca pe victimele fraudei, si nu doar sa puna la dispozitie datele sale, așa cum gigantul american s-a angajat să facă cu unele bănci.
Revolut „solicită Meta să se angajeze să contribuie la rambursarea victimelor fraudei, având în vedere că parteneriatul său recent anunțat de partajare a datelor cu băncile și instituțiile financiare britanice este departe de a satisface nevoile luptei împotriva fraudei la scară globală”, a declarat banca într-un comunicat.
Într-o declarație de miercuri, Meta – compania mamă a Facebook, Instagram și WhatsApp – a anunțat un parteneriat cu două bănci britanice, NatWest și Metro Bank, „pentru a ajuta la protejarea oamenilor de fraudă prin schimbul de date”.
Potrivit șefului departamentului de criminalitate financiară al Revolut, Woody Malouf, aceștia sunt „pași foarte mici, pe când industria are nevoie de progrese reale”.
Revolut critica rețelele sociale pentru ca nu contribuie la despagubirea victimelor si, de aceea, nu se simt stimulate sa combata fenomenul.
„Frauda este o problemă multisectorială care poate fi rezolvată doar prin colaborare. Programul nostru pilot de schimb reciproc de informații privind frauda (FIRE) este conceput pentru a permite băncilor să facă schimb de informații, astfel încât să putem lucra împreună pentru a proteja persoanele care utilizează serviciile noastre respective. Încurajăm băncile, inclusiv Revolut, să se alăture acestui efort”, a declarat un purtător de cuvânt al Meta.
Potrivit unui raport Revolut privind criminalitatea financiară, „platformele Meta rămân cea mai mare sursă a tuturor fraudelor (62%) raportate la Revolut la nivel global în prima jumătate a anului 2024”, o proporție relativ stabilă în comparație cu a doua jumătate a anului 2023 (64%).
Numai Facebook este sursa a peste 39% din volumul fraudelor la nivel mondial.
Monica