Relatia cu publicul sau relatiile publice cunoscute si sub denumirea de PR vizeaza dobandirea statutului de autoritate a unei firme sau companii, intr-un domeniu de referinta dat.
De la conturarea si cresterea autoritatii, relatiile publice te ajuta sa construiesti relatii cheie cu diferite persoane. Odata dobandita aceasta autoritate, strategiile de relatii publice vizeaza gestionarea acestei reputatii.
Pentru ca PR-ul se poate confunda usor cu marketing-ul, e necesar sa retinem ca strategiile de PR sunt concetrate pe relatiile publice. Drept rezultat, cresc vanzarile si noi clienti sunt castigati, desi obiectivul principal nu este acesta. Consolidarea relatiilor si dezvoltarea de noi strategii de comunicare sunt nucleul planurilor de PR.
Activitatile de PR sunt concepute pentru a ajuta la construirea increderii si credibilitatii unor organizatii, indiferent de domeniul de activitate al acestora. Astfel de activitati de relatii publice contribuie la cresterea gradului de constientizare cu privire la organizatie. In plus, relatiile publice definesc, controleaza si distribuie un mesaj unitar atat in interiorul, cat si in exteriorul unei companii.
Principalele 5 beneficii ale PR-ului
1. Construirea credibilitatii
Realitatea este ca tot mai multi potentiali clienti sunt din ce in ce mai precauti atunci cand vor sa cheltuie sau sa investeasca intr-un produs sau serviciu. Pentru ca o afacere sa realizeze succesul pe care spera sa il dobandeasca, principiul credibilitatii este foarte important.
Desi PR-ul si publicitatea sunt lucruri diferite, potentialii clienti sunt dispusi sa acorde mai multa credibilitate unei afaceri care este mentionata, neconditionat, in mass-media. Mai mult, studiile demonstreaza ca in radul consumatorilor acestia ofera de 7 ori mai multa credibilitate actiunilor de PR decat reclamelor publicitare.
2. PR-ul vizeaza atragerea dintr-o piata tinta
Actiunile publicitare, de promovare, vizeaza deseori un public tinta. Pe cand, actiunile de relatii publice sunt concentrate pe o anumita piata. Cu alte cuvinte, in cazul in care detii o casa de avocatura, plasarea unui anunt sau stire intr-o revista de adolescenti nu iti va aduce niciun beneficiu.
In schimb, daca este realizat un articol bine scris si documentat si plasat in mijlocul sectiunii unei reviste de finante, rezultatele vor fi diferite. Astfel de piete tinta sunt deosebit de vitale pentru orice firma, intreprindere sau companie.
3. Costuri reduse, alaturi de firma potrivita de PR
In comparatie cu alte actiuni de marketing, actiunile de relatii publice pot fi mult mai costisitoare daca lucrezi cu o firma nepotrivita. Totusi, daca apelezi la profesionisti esti in avantaj. La o scurta analiza vei afla ca suma costurilor este mult mai avantajoasa, in privinta rezultatelor obtinute pe termen scurt, mediu si lung.
4. PR-ul sustine strategic conceptul de lead generation
Investitia in servicii de PR iti propulseaza imaginea de brand in locuri bine targetate, impreuna cu un mesaj croit special pentru piata targetata. Uneori e suficienta o singura mentiune pentru ca rezultele sa fie uimitoare. Informatia plasata la locul potrivit in momentul potrivit, aceasta este insasi frumusetea actiunilor de relatii publice.
5. Ofera valoare imaginii integrale a brand-ului
PR-ul nu promoveaza doar un serviciu sau produs special. Astfel de actiuni pun in lumina intreaga firma sau companie. Acest fapt ajuta la crearea unei imagini complete a firmei si ofera posibilitatea de a dezvolta o solutie de incredere pentru actuali si viitori clienti. Pentru a avea acces la numeroase alte resurse dedicate relatiilor publice, simple si eficiente, acceseaza https://portalmanagement.ro.