Consumatorii din Europa de Est trec prin criza costului vietii mai bine decat unii consumatori din Europa Occidentala, conform LPP, unul din cei mai mari retaileri de fashion din regiune.
Grupul polonez LPP vinde haine sub marci ca Reserved, Cropp, House, Mohito si Sinsay. LPP a raportat o crestere anuala a vanzarilor de 19 procente in trimestrul care s-a incheiat la 31 iulie, cu toate ca s-a retras de pe uriasa piata din Rusia. Acţiunile retailerului au urcat la Bursa de la Varsovia cu 10 la suta, dupa ce a anuntat ca se mentin aceleasi tendinte, iar previziunile anuale de profit nu au fost modificate.
LPP ofera preturi usor mai scazute decat ale rivalilor si nu duce lipsa de clienti. Grupu isi va extinde prezenta in Cehia si in Romania, pentru a compensa clientii pierduti din Rusia. In plus, va deschide magazine la Londra si Milano.
Firmele din Occident par mai vulnerabile
In schimb, firmele din Europa Occidentala, cum ar fi Hennes & Mauritz AB (H&M) si Next Plc, atrag atentia asupra ca inflatia si-a lasat amprenta asupra clientilor, deci si asupra vanzarilor.
Est-europenii sunt cei mai afectati de criza energetica provocata de invadarea Ucrainei de catre Rusia. Insa, pentru moment, piata fortei de munca sta bine (somajul e scazut), iar programele guvernamentale ajuta populatia sa faca fata dificultatilor. Insa toate companiile, inclusiv LPP, recunosc ca exista incertitudini ridicate privind evolutia din 2023.
Monica