Un grup de 250 de branduri de lux din Marea Britanie, inclusiv Burberry Group Plc si Harrods Ltd, cer guvernului de la Londra sa reintroduca sistemul de shopping fara taxe pentru turistii din afara Uniunii Europene.
O asemenea masura, spun ei, ar creste vanzarile anuale cu 1,2 miliarde lire sterline si ar atrage in jur de 600 de mii de turisti in regat. Regatul unit e singura tara europeana care nu ofera acest avantaj turistilor din afara Uniunii Europene. Guvernul de la Londra a desfiintat sistemul de duty-free shopping pentru vizitatorii non-UE in 2020.
“Daca Marea Britanie vrea sa redevina destinatia mondiala numarul unu in privinta cumparaturilor de lux, atunci e clar ca avem nevoie de o strategie coerenta si de schimbari de abordare” – a declarat Helen Brockelbank, presedinta Walpole, asociatia care reuneste cele mai mari firme de lux din Marea Britanie.
Inainte de pandemie, turismul contribuia cu 4 la suta la economia Marii Britanii, valoarea generala fiind de 85 de miliarde de lire sterline. Mai mult de o treime din acesta suma era generata de vanzari in domeniul turismului de ultra lux, cu vizitatori care stau in hoteluri de cinci stele. Acei vizitatori, care de regula cheltuiesc de 14 ori mai mult decat turistul mediu, prefera acum boutiq-urile din Paris, Milano si Madrid. Asta pentru ca Londra a decis sa elimine sistemul duty-free, acum 2 ani. Inainte de 2020, 69 la suta dintre turistii veniti in Marea Britanie spuneau ca au ales regatul datorita posibilitatii de a cumpara fara taxe. In timp ce in Uniunea Europeana, numarul turistilor americani a ajuns la 91 la suta din totalul pre-pandemie, in Marea Britanie numarul lor e de doar 49 la suta, comparativ cu perioada de dinaintea SARS-CoV-2.
Monica