Grupul Boeing a raportat recent o pierdere de aproximativ 3,3 miliarde de dolari. Principala cauza a fost reprezentata de o taxa cu o valoare estimative de 1,2 miliarde de dolari pentru KC-46A Pegasus. De asemenea au existat diferite problem si cu alte programe importante de aparare care la randul lor au necesitat costuri uriase.
Boeing afirma ca motivele pentru care s-a ajuns la asemenea pierderi au fost legate de costurile de productie care au crescut, lantul de aprovizionare, dar si dificultati tehnice in ceea ce priveste programele KC-46, VC-25B Air Force One, MQ-25 Stingray si T-7A Red Hawk, dar si programul Commercial Crew al NASA. De asemenea rapoartele spun ca eu existat si alte programe din sectorul apararii ale caror „performante” au dus la declinul rezultatelor trimestriale.
Directorul financiar Boeing, Brian West a declarat intr-un apel cu investitorii sai ca taxele pentru cele doua programe KC-46 si Air Force One au cauzat pierderi uriase in sectorul apararii de aproape 2 miliarde de dolari. De asemenea acesta a mai adaugat si ca VC-25B avea o taxa de 766 de milioane de dolari.
Si voxcapital.ro arata ca Boeing inregistreaza pierderi semnificative
In prezent Boeing incearca din rasputeri sa reabiliteze cele doua programe importante si sa le trimita Fortelor Aeriene, conform oficialilor. Dave Calhoun, presedintele si directorul executiv Boeing, a adaugat ca cel mai mare obiectiv al lor este ca tancurile KC-46 sa isi indeplineasca misiunea pentru clientul lor militar.
Calhoun a tinut sa evidentieze progresul recent pe care l-a facut KC-46. In luna septembrie a acestui an, Fortele aeriene au declarat ca Pegasus a fost autorizat sa desfasoare toate misiunile de realimentare din lume cu toate aeronavele exceptand A-10 Thunderbolt II. Chiar si voxcapital.ro arata ca Boeing inregistreaza pierderi semnificative
Problemele cu KC-46 care tintesc repararea anumitor sisteme ale acestuia au continuat si au condus la costuri de miliarde de dolari. Recent, Fortele Aeriene au afirmat ca lansarea sistemului de viziune reproiectant al lui KC-46, denumit de asemenea si RVS 2.0, va fi prelungita cu 19 luni datorita problemelor din lantul de aprovizionare. In acest moment se estimeaza ca acest eveniment nu va avea loc mai devreme de octombrie 2025.
Ultimele taxe pentru KC-46 au adus costurile finale la aproximativ 6,8 miliarde de dolari.
Cu un an mai devreme, in acelasi trimestru performantele Boeing au scazut semnificativ in momentul in care compania a suferit o pierdere de 132 de milioane de dolari.
In acest an Boeing a adunat pierderi de pana la 4,4 miliarde de dolari, iar sectorul sau de aparare inregistrand 3,7 miliarde dintre acestea.
De asemenea veniturile unitatii de aparare au scazut treptat, de la 6,6 miliarde de dolari anul trecut la 5,3 miliarde de dolari in ultimul semestru din 2022.