Toti marii constructori auto reduc productia pentru ca nu mai au microcipuri. Semiconductorii sunt tot mai importanti in autovehiculele de astazi, iar masinile electrice au declansat o si mai mare cerere. In acest domeniu, industria auto e in competitie cu cea de bunuri electronice.
Pe masura ce autovehiculele devin mai sofisticate, cererea de microcipuri e tot mai mare. Iar acum e criza de microcipuri, iar aceasta criza nu va lua sfarsit mai devreme de luna iulie, conform estimarilor. Pierderile pe care le sufera sectorul auto sunt de ordinul zecilor de miliarde de dolari.
In industria de electronice, semiconductorii se folosesc la absolut toate aparatele, de la telefoane mobile si console de jocuri, la computere si televizoare. Sunt produse pentru care cererea a crescut enorm, intrucat, aproape de un an, oamenii stau mai mult in casa din cauza pandemiei COVID-19.
Inclusiv Dacia a suspendat productia timp de trei zile
Una dupa alta, marile companii constructoare de masini au anuntat ca reduc productia. Fabrica Dacia de la Mioveni a oprit productia timp de trei zile din cauza lipsei microcipurilor. Ford a renuntat la lucrul in trei schimburi la doua fabrici din Statele Unite. Ford Craiova se pare ca nu a avut probleme, deocamdata.
Printre primii care au tras semnalul de alarma in legatura cu criza semiconductorilor a fost Volkswagen, care a anuntat in decembrie anul trecut ca se asteapta la perturbarea procesului de productie. A fost redusa productia peste tot: America de Nord, Europa si China. De asemenea, Audi a trimis in somaj tehnic un numar important de angajati. Si Nissan a actionat rapid. A redus productia Note din Japonia inca de la inceputul lunii ianuarie, pentru ca nu avea microcipuri suficiente.
Stellantis a oprit productia la uzinele din Canada (Dodge Charger si Challenger, Chrysler 300) si Mexic (Jeep Compass) iar fabrica din Ontario sta timp de trei saptamani, incepand cu 8 februarie. Si Daimler a trebuit sa ia masuri. Honda a redus productia in Japonia si in Regatul Unit.
Monica