Locurile de muncă remote sau așa numitul remote work a devenit o realitate tot mai răspândită în mediul de afaceri inclusiv în România, în special după situația specială din domeniul sănătății publice globale din perioada anilor 2020 – 2021. Aceste joburi presupune exclusiv muncă la distanță sau doar parțial muncă de acasă și anumite momente de petrecut la birou.
Unele firme care au ales să mizeze pe acest tip de salariați și colaboratori au renunțat la o parte din suprafața de spații de birouri. Totuși, munca în echipă în spații comune nu poate fi eliminată complet. În cele mai multe domenii, munca realizată individual de la distanță este completată de cea din spații de tip office. Practic, există persoane care integrează ceea ce angajații remote au creat, ca într-un puzzle.
Imprimanta, echipament esențial și pentru biroul modern
În acest context, echipamentele de birou precum modelele de imprimante multifuncționale rămân absolut necesare pentru realizarea diverselor procese din mediul de business. În era digitală, lucrul cu documentele tipărite încă este de actualitate – pe de o parte din motive birocratice, pe de altă parte pentru a finaliza anumite task-uri în mediul offline.
O multifunctionala laser color este de ajutor în orice firmă, inclusiv pentru printare de legitimații, ecusoane, prezentări pentru parteneri de afaceri și clienți și desigur pentru printarea de documente uzuale, contracte, facturi etc. Nu totul se face electronic, multe procese sunt încă strict legate de documentele fizice. Se poate folosi imprimanta multifunctionala în micul spațiu de tip office, chiar dacă acesta este eventual doar un centru operațional.
De altfel, până și în zonele de tip shared office, spațiile de birouri închiriate în comun de diverși antreprenori, echipamentele de birou sunt dotări de bază. Dacă partea mobilă este ușor de adus de fiecare (laptopul înlocuiește PC-ul desktop cu monitor), este ideal să ai la îndemână un echipament profesional de imprimare și eventual echipamente IT pentru săli de conferință – proiector, poate chiar un Smart TV conectat la internet.
În ceea ce privește utilizarea imprimantelor de la distanță, inclusiv personalul care lucrează remote poate trimite documentele care necesită imprimare spre “centrul de comandă”, zona de secretariat. În cele mai multe situații, personalul care lucrează la distanță oricum are ședințe live la birou, după un anumit program, pentru că întâlnirile reale între cei din echipă nu pot fi înlocuite în mod eficient și integral de întâlnirile realizate prin intermediul aplicațiilor de tip Zoom sau Microsoft Teams, în ciuda utilității ridicate a acestora instrumente office.
Echipamentele de birou, comandate online
Dacă în trecut era nevoie, inclusiv pentru mediul de business, de întâlniri cu reprezentanți de vânzări sau de mers în magazine fizice de tip showroom, acum partea de achiziție imprimante multifuncționale se poate face foarte simplu de la distanță.
Există magazine online specializate pentru mediul B2B, unde soluțiile includ o gamă completă de modele de multifuncțională laser color de la mărci de top. Nu lipsește comunicarea cu personalul din zona de sales, care oferă consiliere clienți inclusiv prin astfel de metode moderne, totul via online.