După creșteri fabuloase în ultimele 9 luni din 2020 (estimate chiar la peste 40% la nivel de piață), comerțul electronic din România va marca și un prim trimestru excelent în 2021, după cum arată perspectivele în contextul pandemiei. La început de an, încă există multe restricții impuse de autorități. În plus, va mai dura cel puțin câteva luni până când efectele campaniei de vaccinări se vor concretiza în relaxarea măsurilor anti Covid-19. Românii evită contactele fizice și deplasările pentru shopping pe cât posibil, iar această situație va avantaja mai departe comerțul online în aceste luni în care în mod obișnuit se caută cadouri pentru Valentine`s Day, Dragobete și 1-8 Martie.
Ceasuri bărbătești ieftine, ceasuri de damă fashion, bijuterii handmade, parfumuri, cosmetice, genți de damă, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, cărți, flori, dar și electrocasnice mici de îngrijire personală sunt printre cele mai căutate produse în magazine online în mod obișnuit în perioada ianuarie – martie. În primul trimestrul al anului 2021, numărul românilor ce achiziționează de pe internet astfel de articole va fi cu siguranță mult mai mare decât în anul precedent, iar retailul offline va primi o nouă lovitură dură, după un an 2020 în care s-a căutat mai degrabă supraviețuirea și mai puțin profitabilitatea.
Industria HoReCa, în plină suferință, așteaptă pe de o parte eliminarea unor măsuri care le restricționează activitatea, iar pe de altă parte vremea caldă, când terasele pot funcționa mai bine și când crește mobilitatea populației, deci și partea de turism. “Chiar dacă am dat startul activității în plină pandemie, vara trecută, după o investiție semnificativă, am reușit să atragem rapid oameni dornici de experiențe cu pescuit și relaxare într-o zonă privată în mijlocul naturii. Acum, primim rezervări pentru noul sezon de pescuit, dar și pentru zile și nopți de relaxare în căbănuțele ce au tot confortul urban, perfecte pentru cadouri de cuplu în contextul Valentine`s Day și 8 Martie”, explică un antreprenor care administrează o afacere aparte – Lac Sanmarghita, lac de pescuit în apropiere de Cluj-Napoca, dar și de Bistrița.
În ultima perioadă, mulți retaileri de top din comerțul modern și-au îndreptat atenția spre mediul online, privit ca un colac de salvare. Trendul este clar și pentru anii următori, chiar după ce pandemia va deveni istorie. Românii se obișnuiesc să cumpere online, profită de toate avantajele ale acestui tip de shopping, iar retailerii au de asemenea beneficii la partea de operare, cu costuri semnificativ mai reduse. Creșterea mediului online afectează și zona de real estate comercial, proprietarii de spații comerciale, inclusiv mall-uri, fiind nevoiți să accepte renegocieri ale chiriilor chiar și cu zeci de procente în jos.
“Pentru perioada februarie – martie, cu Ziua Îndrăgostiților, Dragobete, Mărțișor și Ziua Femeii, ne-am pregătit cu stocuri speciale nu doar la ceasuri bărbătești și ceasuri de damă, ci și la dispozitive smartwatch și brățări smart fitness, genți de damă, bijuterii fashion și alte gadgeturi și accesorii practice. Mizăm pe creșteri ale vânzărilor față de 2020, dar ne așteptăm să se caute mai degrabă produsele ieftine, accesibile, cadourile cu aspect premium, dar low cost”, spune managerul magazinului online de ceasuri de mână și alte accesorii pretzmic.ro, cu prezență de mulți ani pe piața de e-commerce din România.